Vivia-Connect portaal, release notes 2.2.0
13/02/2024
- Op de homepage stond geen nadere informatie over het Vivia-Connect portaal, dit is aangepast
- Binnen de Berichtenstroom zijn de volgende zaken aangepast:
- Tabblad Uitval is vervallen
- Tabblad Technische error is vervallen
- Volgorde van tabbladen is aangepast
- Tabblad Doorgestuurd is toegevoegd
- Tabblad Dubbele BSN is toegevoegd
- Uitval van meer technische aard wordt direct gerapporteerd aan de beheersorganisatie van Vivia. Deze meldingen worden in de toekomst ook toegevoegd aan het portaal.
- Na het inloggen, verscheen een error 404, de workaround was om terug te gaan naar url van de site. Dit is nu verholpen.
Nieuw:
- Alle binnenkomende berichten worden op uitval (geen of onbekende BSN) beoordeeld in plaats de door Vivia-Connect ondersteunde berichten.
- Als er geen uitval is, dan kunnen berichten doorgestuurd worden naar een andere postbus (bijvoorbeeld voor ONS en Medimo) waarbij wordt gefilterd op type bericht.
- Doorgestuurde berichten bevatten binnen het bericht als ontvangst postbus de postbus waar de berichten naar doorgestuurd worden.
- Er is nu een centrale whitelist met laboratoria zodat deze niet meer per klant hoeven te worden geregistreerd.
Opgeloste bugs t.o.v. Vivia-Connect versie 2.x:
- Er is een aanpassing opgemaakt waardoor er nog minder uitval zal zijn indien de BSN niet is vastgelegd op de standaard plek.
- Specifiek uitval wordt nu gegenereerd bij een dubbele registratie van een BSN binnen het ECD.
- Door een andere wijze van verwerken in VC3.x. komt het aantal verwerkte berichten 100% overeen met het aantal dat wordt getoond in het portaal.
- De berichten die wij plaatsen in ONS, missen soms specifieke informatie uit het oorspronkelijke bericht. Bijvoorbeeld voornaam en achternaam. Dit is opgelost.
- Met VC3.x is nu 100% mapping mogelijk is tussen de ontvangen berichten en het tabblad berichtenstroom in het portaal van Vivia-Connect.
- Doorgestuurde berichten die worden nu genotificeerd onder het tabblad 'Doorgestuurd'.
- De layout van de door VC2.x opgeleverde PDF’is nu een stuk fraaier inclusief logo van Vivia.
- Activeren van de notificatie
Nieuwe 1
12/08/2021
sfgsdfgsdfgsdf
Nieuwe 1
12/08/2021
sfgsdfgsdfgsdf
Deze maatregelen heeft Vivia genomen in verband met het coronavirus
16/03/2020
De klanten van Vivia zijn allen actief in of voor de zorg. Zeker nu de wereld te maken heeft met het coronavirus (COVID-19), realiseren we ons hoe belangrijk het is dat de continuïteit van zorg gewaarborgd blijft. Wij doen er alles aan om u daar waar mogelijk te ondersteunen op het snijvlak van zorg en ICT.
De huidige situatie omtrent het coronavirus en daarop volgende adviezen vanuit het RIVM en de overheid heeft ook invloed op de bedrijfsvoering van Vivia.
Graag willen wij u informeren over de maatregelen die we vanuit Vivia hebben genomen, De maatregelen hebben als doel om de gezondheid van onze medewerkers, onze relaties en de continuïteit van onze dienstverlening te waarborgen.
Wat betekent dit concreet?
Alle medewerkers van Vivia, werken de komende periode vanuit huis. Voor onze bereikbaarheid en dienstverlening heeft dit geen consequenties. U kunt ons zowel telefonisch als per e-mail bereiken. Ons kantoor is tijdelijk gesloten.
Persoonlijk contact zo veel mogelijk vermijden
Voor afspraken geldt dat we zoveel mogelijk kijken of deze telefonisch of met een Microsoft Teams sessie kunnen plaats vinden. waar dat niet mogelijk is, worden externe afspraken verzet naar een later tijdstip. Mocht een afspraak toch op een externe locatie moeten plaats vinden, dan kan die alleen plaatsvinden als voldoende maatregelen zijn genomen om de veiligheid van alle betrokken te garanderen.
Wijzigingen in planning
We kunnen niet uitsluiten dat de corona maatregelen impact hebben op de planning van projecten en activiteiten. Ook kan het impact hebben op de oplostijd van incidenten. Wij doen ons best om zo goed mogelijk te communiceren over de geplande inzet en voortgang van activiteiten.
U kunt erop vertrouwen dat Vivia er alles aan doet om u ook in deze tijd te ondersteunen, met onze dienstverlening op het snijvlak van zorg en ICT.
Voor vragen of aanvullende informatie kunt u contact opnemen via ons hoofdnummer 053-572 42 72 of via mail info@vivia.nl.
Samenwerken.it is nu 100% onderdeel van Vivia BV
01/09/2019
1-9-2019
Samenwerken.it is opgestart door Bertus Buitenhuis (Buitenhuis Zorg en IT) en Tjeerd Canrinus (Vivia BV). Na de startup-fase ondersteund door het Business Innovatie Centrum de Gasfabriek, is Samenwerken.it per 1 september 2019 volledig onderdeel van Vivia BV. Bertus Buitenhuis blijft op de achtergrond nog zeer betrokken bij de doorontwikkeling van onze diensten.
Leppehiem sluit zich aan
28/06/2019
28-06-2019
Het einde van juni breekt aan, een nieuwe samenwerking begint. We zijn erg blij dat Leppehiem vanaf nu gebruik gaat maken van de diensten van Samenwerken.it.
Nieuwe samenwerking met Zorggroep Solis
21/05/2019
21-05-2019
Ook gaat Zorggroep Solis vanaf nu gebruik maken van de EDI-koppeling waardoor veel externe informatie nu automatisch wordt verwerkt binnen ONS van Nedap.
Zorgwaard
05/03/2019
05-03-2019
Vanaf vandaag maakt Zorgwaard ook gebruik van de edifakt-koppeling van Samenwerken.it in ONS. Wij zijn erg blij dat ze van deze functie gebruik willen gaan maken.
Impegno maakt nu ook gebruik van Nedap
20/02/2019
20-2-2019
Februari is nog niet voorbij, maar we mogen een nieuwe klant verwelkomen. Impegno maakt vanaf nu ook gebruik van de diensten van Samenwerken.it.
Twee nieuwe klanten mogen verwelkomen
21/12/2018
21-12-2018
Vanaf vandaag hebben we weer twee nieuwe klanten mogen verwelkomen; namelijk Ter Wal Woonzorg en Waardeburgh. We zijn erg blij dat beiden gebruik willen maken van de koppeling.
Ons nieuwsarchief is beschikbaar op een aparte pagina.